Twenthe Plant
Bestelproces en de interne bedrijfsprocessen verbeteren met IT
Voorsituatie bij Twenthe Plant
Klanten konden voorheen alleen bestellen door wandelend over het terrein papieren bestellijsten in te vullen. De verwerking daarvan was arbeidsintensief, vertraagde het proces en het was bovendien foutgevoelig. Karselius: "We wilden dit proces moderniseren door een bestel-app te ontwikkelen. "De optie om dit te realiseren via mobiel internet en een cloudoplossing werd overwogen, maar bleek ongeschikt. "We kozen met name vanuit beveiligingsoogpunt voor een eigen WiFi-netwerk op locatie," legt Karselius uit. "Bovendien heeft niet iedere buitenlandse klant 4G op zijn telefoon en kost het gebruik van mobiel internet in Nederland hen relatief veel geld. Bovendien wilden we onze klanten extra service bieden met gratis WiFi."
"Onze jarenlange relatie was uiteindelijk doorslaggevend bij de keuze."
Professionele oplossing
Twenthe Plant werkt al meer dan 20 jaar met Previder, dat onder andere het domein- en mailbeheer verzorgt, evenals de glasvezelverbindingen met het datacenter en de verschillende vestigingen. Op zoek naar een geschikte draadloze netwerkoplossing voor Twenthe Plant bekeek Karselius diverse systemen en sprak naast Previder nog een aantal kleine IT-dienstverleners. Al snel bleek dat het volledig uitbesteden van de aanleg en het beheer van het WiFi-netwerk de beste keuze was. Karselius: "We zochten een goede, professionele WiFi as a Service-oplossing, en Previder deed ons een voorstel dat daar uitstekend op aansloot. Onze jarenlange relatie was uiteindelijk doorslaggevend bij de keuze. We nemen al jaren naar tevredenheid diensten bij hen af met 24/7 support. Aan zo’n goede partner gun je wel iets. Dat is misschien ook wel iets Twents."
Oplossingen bij Twenthe Plant
Netwerkverbindingen
Om de app op het terrein van tien hectare van een betrouwbare en veilige draadloze netwerkverbinding voorzien, koos het bedrijf voor Wifi as a Service van Previder.